تبليغات گوگل (AdWords)

۸۶ بازديد

تبليغات گوگل (AdWords)

Google Ads يك برنامه تبليغاتي از شركت Google است و بيشتر به عنوان بخشي از استراتژي SEA استفاده مي شود.

 

با گوگل ادز، تبليغ كنندگان گزينه هاي مختلفي براي حضور آنلاين در شبكه تبليغاتي گوگل دارند. از يك طرف، اين شبكه شامل فضاهاي تبليغاتي در بالا، پايين و در كنار SERP ها و همچنين در YouTube، در برنامه هاي اندرويد و در تمام صفحاتي است كه از طريق Google AdSense كسب درآمد مي شوند. نام قديمي AdWords از كلمات "Advert" (تبليغات آلماني) و "Word" (كلمه آلماني) تشكيل شده است و بنابراين مي تواند به عنوان "كلمه تبليغاتي" ترجمه شود.

 

تبليغات گوگل: منبع اصلي درآمد گوگل

 

هركسي كه به طور حرفه اي با مباحث بهينه سازي موتورهاي جستجو و اينترنت سر و كار نداشته باشد، اغلب با اين سوال مواجه مي شود كه درآمد بالاي گروه موتور جستجوي گوگل از كجا مي آيد؟ گوگل ادز پاسخ اين سوال را دارد. از سال 2000، زماني كه گوگل تصميم گرفت جستجوي بدون آگهي خود را با تبليغات تامين كند، Google Ads منبع اصلي درآمد شركت Mountain View بوده است.

 

با ايجاد برنامه تبليغاتي خود، گوگل همچنان بر بازار در حوزه SEM تسلط دارد و بسيار جلوتر از محصولات رقيب مانند تبليغات بينگ است. محبوبيت موتور جستجوي گوگل كه 90 درصد از مردم برخي از كشورهاي جهان از آن استفاده مي كنند، باعث تسلط بر بازار مي شود.

 

برنامه تبليغاتي Google Ads از زمان تأسيس به طور مداوم توسعه يافته است و بسته به شكل تبليغات، از جمله هدف گذاري، طيف گسترده اي از گزينه ها را براي قرار دادن تبليغات آنلاين به تبليغ كنندگان ارائه مي دهد.

 

خلاصه اي از مراحل فردي رشد

 

Google Ads محصول اصلي گروه Google است. در كمتر از 15 سال، پلت فرم تبليغاتي به طور مداوم تكامل يافته است.

 

1998: شركت Google Inc. تاسيس شد

آگوست 2000: شروع برنامه حامي مالي گوگل

اكتبر 2000: گوگل نسخه بتاي AdWords خود را با تقريباً 400 تبليغ كننده در ابتدا فقط در بازار انگليسي زبان راه اندازي كرد.

2001-2004: اصلاحات مداوم در دستورالعمل هاي تبليغاتي و گسترش پيشنهاد به زبان هاي ديگر مانند فرانسوي، اسپانيايي، آلماني و چيني

2006: API AdWords قابل شارژ مي شود. نصب يك وبلاگ جداگانه براي كاربران AdWords "Inside AdWords" (از سال 2008 به زبان آلماني نيز موجود است)

2008: براي اولين بار مي توان تبليغات را براي دستگاه هاي پاياني خاصي مانند آيفون تنظيم كرد

اواسط سال 2008: گسترش دستورالعمل هاي كيفيت براي كلمات كليدي و گروه هاي تبليغاتي

2012: يوتيوب بخشي از شبكه تبليغاتي AdWords است. اكنون تبليغات ويديويي با AdWords امكان پذير است

همچنين در سال 2012: گسترش گزينه هاي هدف گيري

2013: گسترش پيشنهاد تبليغاتي از طريق تبليغات فهرست محصولات، كه براي آن بايد از Google Merchant Center نيز استفاده شود.

2018: تغيير نام به Google Ads

 

 

ساخت كمپين تبليغاتي گوگل

 

يك حساب Google معتبر و يك وب سايت قابل دسترسي براي ايجاد كمپين هاي تبليغاتي Google مورد نياز است.

 

سلسله مراتب در حساب به شرح زير است:

 

ابتدا كمپين ايجاد مي شود كه از يك يا چند گروه تبليغاتي تشكيل شده است كه به نوبه خود حاوي چندين كلمه كليدي است.

 

امكان ايجاد كمپين هاي مختلف در يك حساب تبليغاتي وجود دارد. از آنجايي كه هر كمپين با بودجه روزانه جداگانه ارائه مي شود، محصولات يا مناطق مختلف وب سايت مي توانند هركدام با كمپين متفاوتي تبليغ شوند و بسته به هدف كمپين مي توان هدف گذاري را هم تراز كرد. تبليغ كنندگان بايد هميشه با كمپين هاي متعدد كار كنند تا به دقيق ترين و كارآمدترين تخصيص بودجه ممكن دست يابند.

 

 

انواع تبليغات و ساختار آنها

 

تبليغ‌كنندگان اين گزينه را دارند كه از انواع تبليغات مختلف با Google Ads استفاده كنند. اينها بايد بر اساس اهداف بازاريابي از قبل تعريف شده انتخاب شوند.

 

            تبليغات متني: تبليغات متني كلاسيكي هستند كه از طريق Google Ads قرار مي گيرند، مي توانند در كنار، بالا يا پايين Google SERP نمايش داده شوند يا در سايت هاي شريك در شبكه تبليغاتي Google كه از Google AdSense استفاده مي كنند ظاهر شوند. هر تبليغ متني از يك عنوان آگهي، يك متن آگهي دو خطي و لينك نمايش داده شده تشكيل شده است.

 محدوديت طول كاراكتر اعمال مي شود. عنوان نمي تواند بيش از 25 كاراكتر باشد، در حالي كه متن آگهي در هر خط و پيوند نمايش داده شده به 35 كاراكتر محدود مي شود. مهم است كه هيچ كاراكتر خاصي در متن پيوند استفاده نشود. به همين ترتيب، استفاده از علامت سوال يا علامت تعجب تنها يك بار در متن آگهي مجاز است.

 

            تبليغات تصويري: تبليغات تصويري به صورت فايل هاي GIF يا فلش هستند كه در صفحات شبكه تبليغاتي گوگل كه از AdSense استفاده مي كنند، نمايش داده مي شوند. تبليغات تصويري را مي‌توانيد توسط خودتان ايجاد كنيد و از طريق Ads Interface آپلود كنيد يا با استفاده از ابزار Ads Ads ايجاد كنيد. تبليغات تصويري قبل از تاييد بررسي مي شوند. بررسي ممكن است تا سه روز كاري طول بكشد.

http://gg.gg/1205co

https://bit.ly/3dDd0Lj

 

            تبليغات فهرست محصولات: شكل خاصي از تبليغات در Google Ads هستند. اينها تبليغات تصويري با برچسب قيمت و حداقل متن هستند كه در كنار يا بالاي بازديدهاي جستجوي ارگانيك ظاهر مي شوند. Ads داده‌هاي آگهي‌هاي فهرست محصول را از فيد داده‌هاي محصول از طريق Google Merchant Center به دست مي‌آورد. شرايط خاصي براي ايجاد اين ركورد داده اعمال مي شود كه مي توانيد آن را در اينجا مشاهده كنيد:

 

https://support.google.com/merchants/answer/188494

            تبليغات ويديويي: در اينجا، تبليغ‌كنندگان اين فرصت را دارند كه ويديوهاي YouTube خود را در ساير كانال‌هاي YouTube تبليغ كنند. ويديوهاي كليك براي پخش يا حمايت مالي نيز امكان پذير است. صورت‌حساب توسط CPC انجام مي‌شود.

 

قيمت ها چگونه تعيين مي شود؟

 

مدل رايج صورت‌حساب براي تبليغات گوگل، به اصطلاح CPC (هزينه به ازاي كليك) است، يعني هزينه‌هايي كه تبليغ‌كنندگان براي يك كليك روي تبليغ خود مي‌پردازند. سطح CPC در درجه اول به اين بستگي دارد كه تبليغ‌كنندگان ديگر چقدر مايلند براي يك كلمه كليدي خاص كه باعث نمايش تبليغي شده است كه در نهايت توسط كاربران كليك شده است، بپردازند.

اين در مهدي نجاري سئو سايت پيچيده به نظر مي رسد، اما در اصل Google Ads بر اساس مدل پيشنهادي كار مي كند. بنابراين نوعي حراج براي قيمت كلمات كليدي است. هر تبليغ كننده پيشنهادي براي يك كلمه كليدي ارسال مي كند. كساني كه مايل به پرداخت حداكثر قيمت براي يك كليك بر روي يك تبليغ براي يك كلمه كليدي خاص هستند، در جايگاه برجسته ترين تبليغات قرار مي گيرند.

 

اما اين فقط كسري از قيمت كليك را نشان مي دهد. زيرا گوگل عوامل ديگري را معرفي كرده است كه ميزان واقعي CPC را تعيين مي كند:

 

            امتياز كيفيت: تعيين مي كند كه يك كلمه كليدي در تركيب با متن تبليغ چقدر با صفحه فرود مطابقت دارد. علاوه بر اين، مقاديري مانند سرعت بارگذاري يا در دسترس بودن نيز بر سطح فاكتور كيفيت تأثير مي گذارد. دامنه از 1 تا 10 گسترش مي يابد كه 10 بهترين رتبه است.

            تعداد رقبا براي يك كلمه كليدي خاص: قيمت كليك براي يك كلمه كليدي در يك صنعت رقابتي مانند اعتبار گاهي اوقات مي تواند به چندين يورو افزايش يابد، در حالي كه ميانگين CPC 10 سنت براي ساير صنايع رايج است.

 

            كيفيت حساب تبليغاتي: Google مي‌تواند با تنظيم قيمت‌ها و افزودن كليدواژه‌ها و موارد ديگر، ميزان حفظ حساب تبليغاتي را ببيند. هرچه مراقبت كمتري براي حفظ حساب تبليغاتي انجام شود، قيمت كليك بالاتر مي‌رود

            هدف گذاري: در اينجا اين نقش دارد كه نوع هدف "تطابق دقيق" يا "تطابق گسترده" براي يك كلمه كليدي انتخاب شود.

 

علاوه بر مؤلفه هايي كه قبلاً ذكر شد، شكل تبليغات نيز تعيين مي كند كه تبليغات با Google Ads چقدر هزينه دارد.

 

https://myspace.com/lacyraley2

https://disqus.com/by/lacyraley2/about/

https://en.gravatar.com/lacyraley2

https://www.ted.com/profiles/36984875/about

https://www.behance.net/lacyraley

https://lacyraley2.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/lacyraley2

https://www.openstreetmap.org/user/LacyRaley2

https://www.tripadvisor.com/Profile/464lacyr

https://www.4shared.com/u/3xJzygYp/LacyRaley2.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد